torsdag 22 januari 2009

Chile

Vuelvo a casa, vuelvo compañera
Vuelvo mar, montaña, vuelvo puerto
Vuelvo sur, saludo mi desierto
Vuelvo a renacer amado pueblo

Vuelvo , amor vuelvo
A saciar mi sed de ti
Vuelvo, vida vuelvo
A vivir en mi país
,
Traigo en mi equipaje del destierro
Amistad fraterna de otros suelos
Atrás dejo penas y desvelos
Vuelvo por vivir de nuevo entero
Vuelvo, amor vuelvo...
(“Vuelvo”, Illapu)

Eller med andra ord, jag drar till Chile idag. Nedan några bilder från när jag tog studenten där för nästan på dagen tio år sedan.
.
Jag får examensplakett av skolans präst och min klassföreståndare





4 kommentarer:

Anonym sa...

p://supersofia.blogg.seNämen lilla Ola, så bedårande du var!!! Vilket välartat gossebarn!

Anonym sa...

Kunde du inte se lite mer överlägsen ut när du fick plaketten Ola?

Anonym sa...

Håller med Christian, tänk på att det översta fotot förmodligen är 12 chilenska pojkars bestående bild av Sverige. Synd att du såg så blyg och osäker ut.

Anonym sa...

okej point taken, det har var nagra ar innan jag jobbade som informatör och fick instruktionen "där akte hakan upp igen Ola, ner med hakan! du ser sa överlägsen ut..."