måndag 13 oktober 2008

Du ska veta att du är unik

... eller i alla fall att din IP-adress är det. Enligt bloggens besöksräknare har antalet unika träffar per dag stabiliserat sig kring 20.

Och nu när Blondinbella har tagit bloggpaus så räknar jag med att kapa åt mig - jag räknar lågt för att inte bli besviken - upp till 2% av hennes läsekrets på 100 000 om dagen. Kommer jag inte upp till 1500 innan veckan är slut så ska jag ransaka mitt skrivande.

Men i alla fall kul att ni kikar in, ni Bolivias närmast sörjande.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror nog minsann att det är många fler som läser här. Dels för att jag själv nästan alltid läser från Reader och därmed aldrig klickar in på sidan och dels för att det är ganska många som har script-blockerare som gör att de inte syns. Gött eh!

Anonym sa...

Du menar ungefär som att läsa över axeln pa tunnelbanan ;-)
Ja jisses vad tekniken gar framat. Jag minns en tid när en blogg var en blogg och en IP-adress var en IP-adress. Men bra da räknar jag upp min läsekrets med en faktor..... 1,5.

Elli sa...

Tjenare Ola! Jag är en av 20 men visst fan känner jag mig unik =D Jag gillar din blogg. Den är rolig och allvarlig och trevlig. Är själv påväg mot Bolivia efter några veckor i Chile och undrar vad du säger om Cochabamba? Och sen undrar jag oxå vad det är för företag du jobbar för med mikrofinanser? Och vad ni gör... :) Jag är journalist och ställer mycket frågor. Hoppas du har tid och ork att svara.
Hablamos/elli

Anonym sa...

"Jag läste Olas blogg innan den blev känd." - stort att kunna säga det!

Anonym sa...

I am here too. Men jag tvivlar på att det är ömsesidigt, du skriver ju aldrig hos mig!

k sa...

Ungefär så! Ibland känns det dock som att man står utanför någons köksfönster i höstrusket och läser morgontidningen över axeln på lyckligt ovetandes frukosterare. Och jag skulle nog dra upp faktorn en smula, faktiskt. Fast det kanske bara är önsketänkande?

Anonym sa...

Förutom att staden har Sydamerikas skönaste namn sa vet jag inte sa mycket. Men har lite bekanta där. Ska du dit?

Jag är här via Sida och Swedfund. Ett ar. Det är en fond som finansierar mikrobanker genom lan. Mikrobanker i hela Latinamerika, vi utvärderar dem och kollar hur de gar för dem som redan fatt lan.

Anonym sa...

Speaking of sörjande - aldrig har fotbollsmördare känts så appropriate som på Hernando Siles igår. Höll givetvis på Uru!

olaibolivia sa...

Sag inte matchen men Bolivia hade tydligen bud på 3-4 mål. Det var ju meningen att låglandkrabborna från Uruguay skulle hålla i högst en halvlek på 3600 meter. Så vänder de på slutet. Dålig stil.

Anonym sa...

Till och med jag tittar in ibland. Och jag skulle gärna vilja veta hur man gör för att få in videoklipp på sin blogg! Blondinbellas timeout är nog inte seriös så du får vinna på egna meriter! Good luck!

Anonym sa...

För att lägga in klipp fran youtube sa finns det en lang kod i anslutning till varje youtubeklipp som man helt enkelt klistrar in i inlagget. I a f är det sa pa blogspot.