måndag 20 april 2009

Godisleverans - och Brommapojkarna på ESPN



En kompis kollega som skulle hälsa på en La Paz-vän till mig var allt som behövdes för att denna sköna leverans skulle komma till mig. Tack Sofia! Och blandningen var ovanligt välavvägd med sura colanappar, hallondödskallar och sura jordgubbsrullar som påsens kungar.

Jag lovar att återbörda med en påse full av lösviktskokablad när jag kommer hem

***
.
Igår när jag låg och såg på det utmärkta oumbärliga Sportcenter på utmärkta oumbärliga ESPN, kom ett oväntat inslag inklämt mellan Mancehester U-Everton, Argentinska superklassikern Boca Juniors-River Plate och Nadal-Djokovic.
.
Då redovisades nämligen "Brommapojkarna-AIK Solna 2-3" i resultatgrafiken. Programledaren valde att inte försöka läsa Brommapojkarna överhuvudtaget utan sa att AIK hade vunnit och att argentinaren Mauro (i Sverige mer känd som Ivan) Obolo hade gjort ett av målen, vilket förmodligen var anledningen till denna aparta nyhet.
.
Får man gissa att det var första gången BP figurerade i ESPN.

1 kommentar:

Sofia sa...

Kokablad... låter spännande, ser fram emot det!!