onsdag 11 februari 2009

Några Chilebilder


Sommaren i södra Chile är mycket behaglig. En kombination
av norrländskt landskap och medelhavsklimat. Bilden är från det
trevliga lilla samhället Panguipulli har min vän och lokalpatriot
Pato
bett mig tillägga.


Ett oväntat inslag framför träkatedralen i Castro
på ön Chiloé i södra Chile: Ett Hare Krishna-gäng.


Havet Bolivia så gärna vill åt. Detta är Stilla Havs-kusten
på ön Chiloé.


Jag i mitt gamla klassrum i den katolska pojkskolan i Valdivia.


En suddig men mycket stilig svarthalsad svan under en
kajaktur utanför Valdivia.


Idyllisk chilensk landsbygd. Vulkanen Villarica i bakgrunden
3000 meter hög och populär skidort på vintern. Även denna
bild från Panguipulli.



Några sjölejon vilar sig i marinan i Valdivia.




Min kompis Pato, jag och en präst vi hängde med en dag.


En av Chiloés världsarvsmärkta träkyrkor.

3 kommentarer:

Anna sa...

Vilka fina bilder!

Anonym sa...

visst är dom! nu ser jag att det blev lite katolskt tema på bildserien...

Anonym sa...

Var ligger sjölejonet i näringskedjan? Äter vi den eller äter den oss?