måndag 16 mars 2009

I väntan på uppkoppling

I väntan på att cable guy från AXS ska komma och fixa min uppkoppling (vi hade stämmt träff idag men han valde att utebli) så kommer här några snabbisar.

.

Trots att varningsklockorna ringde som inför ett flyganfall över Dresden valde jag att haka på en spansk kompis på ett Aerolatino-pass idag. Det är precis som det låter och jag stod som en salongsberusad svensk affärsman med slipsen runt huvudet fuldansandes till Barry Manilows Copacabana på ett dansgolv på en Estlandsfärja. (Ja, i själva verket var jag ju en svensk affärsman med shorts fuldansandes till latinoversionen av Brittney Spears Crazy på ett gymgolv i La Paz).

.

***

.

Tyckte du nedräkningen över Sydamerikas bästa presidenter var dödstrist? Lugn, snart kommer något mycket roligare. De bästa latinolåtarna genom tiderna kommer inom kort räknas ned här på olaibolivia!

.

***

.

I förra veckan körde ett mycket märkligt ekipage ned från La Paz centrum till San Miguel där jag bor. En taxi med en passagerare vid namn Boris rullade fram till förväntansfulla utländska kunder med bakluckan full av en vara som knappast testats i San Miguel tidigare. Vad hade Boris med sig som var så eftertraktat? Ja det får du veta så snart jag får uppkoppling igen.


3 kommentarer:

Nadia sa...

Jag väntar ivrigt på uppdatering!
är alltför dålig på att kommentera men tycker din blogg är underbar. Den lyckas med konststycket att vara både underhållande, kul och informativ på en och samma gång.

Anonym sa...

Tack för det! Kul att höra. Det är dessutom intressant och roligt att det finns sa manga svenska Latinamerikabloggar som lever och frodas.

Anonym sa...

Ola, du är grym!