söndag 9 november 2008

Helgen


Batistuta, Maradona, Crespo, Kempes, Messi, Cruz, Veron, Obolo, Caniggia etc

I helgen spelade jag min första match i mikrolånskorpen (alltså inte börskorpen som jag spelade i torsdags) med mikrolånsbanken Fie som jag praoat hos tidigare. Detta är första gången i mitt liv som jag får vara längst, eller ens bland de längre, i ett lag (möjligen med undantag för några inhopp i tvåmålsspelet på träning under min tid som tränare för Edsbergs IF pojkar 90, för 12 år sedan). Som ni ser är det Argentinas andraställ vi ödmjukt ikläder oss. Ta några drinkar och kisa and you wont tell the difference. 3-3 fick vi efter underläge 0-3.

Apropå argentinsk fotboll så går det klassiska storlaget River Plate riktig kräftgång i ligan, värre än AIK:s, DIF:s och Hammarbys tillsammans. Efter att ha vunnit första halvårsmästerskapet (man utser två mästare per år i Argentina enligt märklig inflatorisk latinamerikansk modell) ligger man nu ohjälpligt sist i tabellen som ärkerivalen Boca Juniors toppar. Idag fick tränaren Diego Simeone gå.


***

Tidigare på dagen hängde jag efter en del självövertalning med en kollega söderut i La Paz-dalen (till Rio Abajo) för att testa paragliding. Det var såklart grymt häftigt. Bilder nedan.





Inga kommentarer: