torsdag 6 november 2008

Två milstolpar

Ikväll spelade jag min första fotbollsmatch på boliviansk mark när mitt företag, Panamerican Securities, gick in i La Paz börsmästerskap i five-a-side fotboll. Vi ställdes mot bankjätten Bisa - och vann. Ungefär som att eh, ... Erik Penser fonder skulle slå Swedbank (jag förstår att den analogin verkligen bränner till i er av slagfärdighet).

Jag blev genast - i egenskap av europé - tilldelad rollen som libero med uppdrag att rensa tyskt och stå i vägen. Ett uppdrag som jag genomförde med närmast österrikisk akuratess.

***

När jag kom hem hände något annat stort. När jag skulle köpa en gyro till kvällsmat - en mycket välbalanserad blandning av tunbrödrulle och kebab - blev jag för första gången tillfrågad om jag skulle ha det gamla vanliga. "Un super-gyro de carne completo con aji". Och, ja, det skulle jag förstås ha.

En av anledningarna till att jag vågar äta på Sultans gatuservering är att de har ett diplom på väggen för att ha käjtrat till USA:s ambassad på 4:e juli. Så jag utgår ifrån att Pentagon har varit där och tagit prover och att Guantanamo-fångarna får proväta dessa gyros med jämna mellanrum.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är konstigt att Sultans aldrig förgiftar en. Det ser så där ut, men jag har alltid också varit i fin form efter. Det är annat än vad man kan säga om ett av kebabställena på 6 de agosto där man fick mer än vad man betalde för.