söndag 22 mars 2009

Latinamerikansk musik - Topplistan!

Då kör vi igång med den utlovade topplistan över latinamerikansk musik. De bästa, skönaste och maffigaste låtarna från den latinamerikanska populärmusikskatten. Kontinenten har en mycket levande musikscen inom en mängd olika genrer varav mycket lite når icke spansktalande musikkonsumenters öron. Därför ser jag också detta som en möjlighet att sprida det latinamerikanska rock-/popbudskapet lite.

Några spanska artister kommer också att tillåtas komma in på listan.

Kom gärna med kommentarer, klagomål och förslag - det finns några luckor kvar att fylla! Vi börjar nedan med platserna 19 och 20.

2 kommentarer:

Nadia sa...

Jag tänkte ha synpunkter på att spanska La oreja de Van Gogh får vara med på din lista över latinamerikansk musik men känner mig tillfreds med din förklaring.

Men om det nu är låtar sjungna på spanska som listas och inte bara latinamerikanska musiker. Ja, då tycker jag nog att även ngn av Roxettes alla hemska ballader på spanska som man titt som tätt hör på denna kontinent förtjänar en plats på listan.
Kanske inte så fantastiskt bra, men definitivt populära.

Anonym sa...

haha, ja det vore ngt... Nej jag begränsar mik till spansktalande artister. Annars tror jag att Beatles gjorde nagra inspelningar pa spanska (och tyska). Och sa Abba förstas...