söndag 28 september 2008

Säg vem du är och jag ska säga var du bor

På sidan http://www.teleadress.se/ kan man få reda på vem man är. Genom att helt enkelt knappa in sin bostadsadress. Jag knappade in min svenska adress i närförorten Skärmarbrink och fick reda på att jag tillhör profilen B03, "Singel i storstad". Det innebär att jag är:

- Förändringsbenägen individualist. (Hm tja, kanske vad som nu menas med individualist)
- Ung (Jorå)
- Välutbildad (Ja)
- Singel eller sambo (Ja)
- Hög- och medelinkomsttagare (Typ)
- Boende i hyresrätt (Ja)
- Nöjesintresserad (Inte om det med detta menas hemmabiosystem, film och konserter)

Jag är till 65,6 % nöjd med mitt liv. Jag är positiv till kollektivavtal och ny teknik men skeptisk till EU.

Konsumerar:
- Klockor (köpte en väckarklocka för 29 kr när jag kom till Bolivia)
- Acessoarer (vad är det?)
- Restaurangbesök (Ja)


Här bor: Bol01, "Lyft hemmafru med skärmmössa och solglasögon"

Lustigt nog fick jag även träff på min adress i San Miguel, La Paz, Bolivia. Här tillhör jag grupp Bol01, "Lyft hemmafru med skärmmössa och solglasögon"

Kännetecken:
Lätt degenererat tyskt namn (typ Estefani Reynhart). Smugglade med mig ett halvårs Botox-kur från den senaste resan till Miami (där min tío bor eftersom Bolivia håller på att bli kommunistiskt.)

Intressen:
- Manicure
- Pedicure
- Skjutsa barnen till och från skolan

Familj:
Har en dotter som pluggar grafisk design i Santa Cruz (trots att hon saknar talang) och två tvillingar vid namn Hans och Jhonny som går i amerikanska skolan. Min man är vice vd på ett större amerikanskt företags filial i Bolivia.

Röstade i senaste valet: nej till Evo

Största problem:
- Hopplöst att få tag på en bra hushållerska antingen så stjäl hon eller blir gravid.
- Blev inte bjuden på ex-presidentens dotters brölopp.

Övrigt:
- Tjänar lite extra fickpengar genom att sälja Herbalife till grannfruarna. Har dock gått back senaste halvåret.
- Samlar på motivskedar från europeiska huvudstäder.
- Har kort på gymmet men går sällan dit och går jag dit är det för att få lite handpåläggning av PT:n Andrés.

1 kommentar:

Anonym sa...

För att inte tala om alla vitvaror som de förstör - vi är inne på vårt tionde kylskåp på lika många cholitas