tisdag 23 september 2008

Statsvetare - arbetsmarknadens Minicall

Nu kan jag se i stjärnorna efter att någonsin få utnyttja min pol mag-examen till att jobba på Stängselnämnden, Valideringsdelegationen eller Registernämnden. De har nämligen, tillsammans med 57 andra myndigheter, lagts ned av den statsvetarfientliga borgerliga regeringen.

Tur då att jag klarade tentan i ekonometri som jag skrev på ambassaden för några veckor sedan. Jag passar dessutom på att på denna offentliga anslagstavla bjuda in alla i La Paz boende distansstudenter i nationalekonomi på halvfart på Mittuniversitetet på kick-off inför höstens C-kurs.

***
I Bolivia har dialogen mellan regeringen och utbrytarprefekterna fått ett litet andrum. De tiotusentals campesinos som blockerat infarterna till Santa Cruz har nämligen bestämt sig för att ta time out till den 15 oktober. Det enda rimliga beslutet de kunde ta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men efter den 15 oktober kan vad som helst handa...? Intressant att lasa din blogg! Ar pa vag mot Bolivia och oroar mig lite for situationen..

Anonym sa...

Ja efter den 15 kan det mesta hända maste man nog konstatera.

Särskilt nu när oppositionspartiet Podemos hotar att blockera den nya konstitutionen. De menar att ytterligare nagra punkter i konstitutionen, utöver de som diskuteras i den pagaende dialogen, maste ändras.

I La Paz med omnejd är det dock hyfsat lugnt och eventuella oroligheter efter den 15 oktober kommer nog ske i regionerna.